vrijdag 2 december 2011

Sinterklaastijd

Vandaag is de opdracht van Nicole: Scrap je Sinterklaastijd...

2 December 2011

Sinterklaas, ook weer een feest wat ik erg leuk vind. Dit jaar vier ik het niet... Wel jammer, maar scheelt een hoop surprise- gedichten-en cadeautjes stress...

Als kind heb ik 1x Sinterklaas op bezoek gehad bij ons thuis.Ik was denk ik een jaar of 3, Carolien m'n zusje was er nog niet bij maar volgens mij was m'n moeder al wel zwanger... We vierden dit met m'n ouders, opa en oma, en m'n tantetje Harriet... Ook kwam de familie van de Kouwen met hun kinderen Koen en Thijs bij ons thuis Sinterklaas vieren. Grappig detail hiervan is dat ik later bij juffrouw vd Kouwen in de klas kwam... Een grote berg met cadeautjes voor ons allemaal... Maar is was geloof ik best een beetje bang voor de zwarte pieten... De jaren erna was Sint altijd druk met het bezoeken van andere kinderen in het land... Al liet Zwarte piet altijd wel met veel lawaai en gebonk op de deur cadeautjes achter... Waarbij de hele familie dan zei dat ze hem net zagen wegrennen....En ik vond het ook wel heel raar dat de Sint altijd wat in de schoenen deed van Arie en Miranda in Arnhem voor mij...

Ook het Sinterklaas feest bij m'n vader op het werk vond ik altijd erg leuk. Vaak werd er eerst een pietenmuts geknutseld of een show gegeven en dan kwam Sinterklaas... De jaren dat m'n vader zelf in de organisatie zat en de cadeaus inkocht mochten Ralph en Eelco ook mee naar Nieuwegein. Na afloop was er dan zoveel snoep over, en dat mochten we dan mee naar huis nemen... Waar je als kind natuurlijk erg blij mee bent...

Zelf ben ik 1 x zwarte piet geweest op het sinterklaasfeest van Over de Tjonger, waar ik toen werkte... Samen met Frans Berghout en zijn dochter Margot mochten we lekker gek doen... De voorbereiding was nog leuker dan het hele feest zelf... Wat een lol hadden Margot en ik zeg... En wat was Frans een geniale Sint... Hahaha... Ook de dagen erna had iedereen het er nog over...

Ook toen ik bij Harriet en Jack woonde werd er Sinterklaas gevierd voor Melissa. 1 x per jaar gingen de gordijnen in de woonkamer dicht en wachtte we met z'n allen op wat komen ging... Voor iedereen een klein cadeautje kopen en gewoon gezellig bij elkaar zijn met opa, oma Jack z'n ouders, Melissa en natuurlijk Harriet en Jack...

Jaren later begon de sinterklaas weer opnieuw... Met de schoonfamilie altijd surprises maken en een gedicht... die dan meestal bij 50% van de aanwezigen van de gedichtengenerator kwam... Wat dan weer voor leuke momenten zorgde... Ook hier is er 2 x een Sinterklaas en Zwarte Pieten op bezoek geweest... Vooral de x dat Michiel met zijn vrienden zwarte piet speelde was erg leuk. Ze bleven de hele avond en hadden voor iedereen echt iets persoonlijks in het grote boek staan. Bier-piet leek alleen volgens Timo toch wel heel erg op Michiel... Veel foto's van... dus die komen misschien nog wel in een December daily als ik er toch besluit 1 te maken aan de hand van de verhalen die ik nu op m'n blog typ....

1 opmerking:

  1. Hoi!
    Leuke stukjes!! In dit stukje lees ik over een familie van de Kouwen. Ik het echt VAN DE Kouwen? Of alleen VAN? Ik heet namelijk VAN KOUWEN... En deze naam hoor je niet zo vaak.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen