vrijdag 9 december 2011

Dag 9

Vandaag is de opdracht je kerstboom versiering

9 December 2011

De kerstboom staat dit jaar hier nog niet. Ik vind het altijd erg gezellig als de boom eenmaal staat... Maar dat gedoe met die lampjes... Pff... Ben al moe als ik er dit jaar aan denk... Dus denk dat er dit jaar geen kerstboom komt... Al heb ik nu wel weer alle tijd... Iemand die zich aanbied voor die rotlampjes??? Denk dat er toch maar een keer een nieuwe kunstkerstboom moet worden aangeschaft met de lampjes er al in...

Mijn eigen boom is meestal een kunstkerstboom... Lekker makkelijk, je zet hem in elkaar en dan begint dus dat gedoe met die lampjes... De versieringen hier zijn paars. Paarse ballen, paarse slingers en natuurlijk een paarse piek. Dit heb ik zo gekocht toen ik op mezelf ging wonen omdat ik ook een paarse bank heb thuis...

De jaren dat ik in Spijkenisse woonde deed ik meestal 2 bomen versieren... Want m'n oma kon altijd wel wat hulp gebruiken... Opa deed de lichtjes er dan in, en daarna gingen oma en ik daarna de boom versieren. M'n opa en oma hebben ook meestal een kunstkerstboom. De versieringen zijn daar de zilveren ballen, een aantal dingetjes die ze tijdens diverse vakanties hebben gekocht, vaak een paar witte strikken  en als kind een hele hoop chocolade kransjes... Die wij er dan uit haalden met kerst... En de weken daarvoor ook wel stiekem...

Deze week stond er ook nog wat leuks in de kerst libelle. M'n oma had een stukje ingestuurd en volgens mij ging dat over wat heb je van je (groot)ouders...

Het stukje Oude smoes gaat dus over mij. Ik zeg altijd dat als ik aangehouden zou worden door Blik op de weg ik dan zou zeggen: Ja ik rij te hard, maar ik kan er niks aan doen, m'n opa rijd te hard, m'n tante rijd te hard... Het zit dus in onze genen, dus stuur die boete maar gelijk door naar m'n opa...

Vond dat dit ook wel in m'n december daily moest...

5 opmerkingen:

  1. Weer erg leuk geschreven!
    Ik kom niet helpen met de lichtjes hoor.Had er als klein kind al een hekel aan.Dus heb dat hele kerstboom gebeuren lekker afgeschaft.Zet en hang wel wat andere leuke dingen neer.

    Maarre...over welke tante heb je het???

    Liefs,
    Harriët
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even voor alle meelezers:

    Die tante ben jij Jetje!!! En dat weet je zelf ook wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke uitwerking van je DD Mariëlle. Haha het stukje uit de Libelle vind ik super.

    BeantwoordenVerwijderen