vrijdag 16 december 2011

Dag 16 Geen opdracht...

16 December 2011

Vandaag doe ik niet mee aan de opdracht. Vanmiddag hebben we m'n oma's tweelingzusje begraven. Ik vind het vreselijk voor haar kinderen en kleinkinderen... En voor m'n oma is het natuurlijk ook heel moeilijk... Ze zijn een tweeling, en konden eigenlijk nooit echt zonder elkaar... Elke week bellen, vaak een kort mailtje en de brieven heen en weer met gekke krantenknipsels... Ook konden ze uren samen kletsen en lachen over van alles en nog wat... Vaak liepen ze dan helemaal rood aan, snapte niemand waarom ze nu samen zo'n lol hadden en dan moesten ze alleen nog maar harder lachen...

Veel mensen vonden ook dat m'n oma en tante Corrie zo op elkaar leken, dezelfde stem hadden... Zelf vonden ze dat dat natuurlijk niet zo was... En m'n oma en haar zus leken niet echt op elkaar... Vond ik... Oma was een stuk groter dan haar zus...Maar toch, soms zag je zo duidelijk dat het een tweeling was... En op jeugdfoto's van vroeger wees ik altijd de verkeerde helft aan als m'n oma...

Mooie herinneringen... Ook aan de x dat ik Kerst vierde bij tante Corrie en haar kinderen en kleinkinderen... Was een erg gezellig kerstetentje... Ik bleef daar ook slapen... Denk dat ik een jaar of 18 was en in die tijd ging ik nog wel eens met de bus richting Zoetermeer met de OV-studentenkaart...

Zoals Rob (haar zoon) zei: "Alles staat stil, en alles gaat door..."

1 opmerking: