donderdag 1 december 2011

December Daily dag 1

Via scrapsite organiseert Nicole een December Daily... ik wilde heel graag meedoen... maar bedacht me dat weer op het laatste moment... dus denk ik dat het niks gaat worden... Maar via de blog van Femke kwam ik op het idee om dan te proberen elke dag een stukje te schrijven op m'n blog en er dan misschien later foto's bij te scrappen...

Voor dag 1 was de opdracht om te beschrijven wat je zo leuk vind aan December/Wintertijd...en Femke had een soort statusupdate over zichzelf.... dus die vond ik ook wel erg leuk

1 December 2011.

Vandaag ben ik nog 29... geniet van m'n laatste maandje als 20-er... Ik woon nu bijna 3 jaar in Zwolle en dat bevalt tot nog toe prima... Op het moment wat minder lekker in m'n vel omdat ik nog niet echt m'n plekje qua werk heb gevonden...Ik werk bij het bedrijf sinds 12 september 2011 en alles is er anders dan ik gewend ben... Elke dag een lange rok wat eigenlijk helemaal niet bij me past..., voor de spiegel twijfelen of ie wel goed genoeg is voor daar... Word er best onzeker van... En ook over het werk zelf ben ik best onzeker: Past dit wel bij mij??? Maar inmiddels heb ik dit gevoel en deze twijfels ook uitgesproken bij het bedrijf en dat lucht eigenlijk best op... Ik doe leuke dingen met vrienden en vriendinnen en al met al ben ik best Happy met m'n leventje zo.... Alleen nog steeds single... maar ook daar word aan gewerkt... Inmiddels al een paar maanden aan het "daten"met R. en da's erg gezellig steeds... Proberen elkaar heel rustig aan steeds beter te leren kennen...Maar een kijken wat 2012 gaat brengen wat dat betreft...

December vind ik altijd een erg gezellige maand. Het begint eigenlijk al op 1 november... dan mogen de oliebollenkramen weer op straat staan... Oliebollen en appelbeignets horen voor mij echt bij december, ben er dol op... Het liefst eet ik ze in maart nog... Vroeger haalde m'n oma er altijd een paar extra en die deed ze dan in de vriezer... zodat ik dan als ik ergens in februari een nachtje bij opa en oma logeerde alsnog een oliebol kreeg smorgens... HEERLIJK!!!

December is ook de maand van de kerstverlichting... Het mooiste is na al die jaren nog steeds de Coolsingel in Rotterdam... Alle bomen zitten vol met lampjes en samen met m'n opa genoot ik daar vroeger volop van... Vroeger gingen we altijd in de kerstvakantie een dagje de stad in om alles te bekijken... Alle winkels zien er extra mooi uit met als hoogtepunt de grote kerstboom bij de V&D in de Koopgoot (Voor niet Rotterdammers, de Beurstraverse)

Ik hou erg van sneeuw en ijs, en gelukkig hebben we dat de laatste 2 jaar ook goed gehad... Heerlijk om in het weekend te kunnen schaatsen (het liefst in de polder bij Spijkenisse, jeugdsentiment)of lekker door de sneeuw te banjeren. Laat de oudhollandse winters maar komen hoor... Lekker s'avonds een kopje zelfgemaakte Erwtensoep d'r bij... Ik hou d'r van!!! Beter dan de kwakkelwinters met alleen maar regen...

Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw... Ik vind het allemaal leuk!!!! Maar daarover vast later meer...

1 opmerking:

  1. Hou jij van zelfgemaakte erwtensoep ?????????????????????
    OMA

    BeantwoordenVerwijderen