dinsdag 6 december 2011

Dag 6

Vandaag is de opdracht scrap je dagritme.

6 December 2011.

Op een doordeweekse dag gaat m'n wekker altijd om 7 uur... Meestal veel te vroeg maar daar doe je toch niks aan. Vaak blijf ik dan nog even liggen, ik ga nog ff met m'n geweldige telefoon een beetje op het internet kijken... of krijg soms een leuk smsje van R. dat het nu toch tijd is om m'n bed uit te komen. Hij is dan nl. al aan het werk. Dan spring ik daarna snel onder de douche en dan begint het vervelende ochtendritueel van welke rok of jurk trek ik vandaag weer aan. Tegenwoordig al weer iets minder lang want na de waarschuwing heb ik nu 3 jurken geselecteerd die wel Genemuiden proof zijn... Dan nog even 5 min. make up en haar doen... En dan vertrek ik rond 8 uur met m'n auto... Een zwarte Peugeot 206.

Ik rij dan naar de Appie waar de bakker nu inmiddels weet dat ik elke ochtend 2 bruine pistoletjes wil hebben... Hij legt ze tegenwoordig vaak al klaar voor me... Dit ritueel kost me ongeveer een kwartier en dan heb ik nog precies een kwartier over om in Genemuiden te komen... Dit is meestal makkelijk te doen... Behalve op de dagen dat je zo'n vreselijke tractor voor je hebt...Dan heb je pech... en kom je dus 5 min. te laat...

Ik begin dus om half 9. S'morgens gebruik ik vaak op de limieten van klanten te berekenen... Ik kijk aan de hand van de omzet in de afgelopen maanden of een klant nog ruimte heeft voor de nieuwe orders of dat ik ze moet gaan bellen voor een betaling. Ook kan het zijn dat een klant geen ruimte heeft, maar ook geen vervallen facturen, dan bereken ik een nieuwe limiet aan de hand van de omzet en de afgesproken betaalcondities. Ook gaat tussendoor steeds de telefoon... En die moet ik ook afhandelen... Kopietjes, klachten enz afhandelen.

Om 12 uur heb ik dan een half uur pauze. We zitten dan met een paar mensen in de kantine en ik eet m'n pistoletjes met kaas op. Meestal leest de rest een krant of is iedereen gezellig bezig met z'n smartphone. Er worden weinig gesprekken gevoerd...

S'middags ga ik weer verder met de limieten en de klanten bellen n.a.v. verstuurde betalings herinneringen. We hebben nl. 2 deadlines voor de orders : 12 uur en 3 uur... hangt ervan af wat de klant heeft besteld. Op vrijdagmiddag dien ik de facturen in bij de grote inkoop organisaties... Typ-miep werk noem ik dat altijd....

Om 5 uur ga ik weer naar huis. Meestal ga ik dan door naar de Appie om te kijken wat ik deze dag weer zal gaan eten... Kook niet super vaak voor mezelf maar probeer wel gezond te eten door vaak maaltijdsalades te nemen of iets van tomaat en komkommer erbij te doen als ik uit een plastic bakje eet. Een aantal jaar geleden was ik een x bij tante Corrie en haar zoon Neef Paul kwam langs. Hij vertelde over zijn ideale supermarkt: Diepvriesvak, en dan de kassa... Toen vond ik dat maar vreemd, maar ondertussen begrijp ik hem wel een beetje ;-)

S'avonds kijk ik vaak even rond op het internet... Het forum en de diverse blogs.... Soms kijk ik tv, maar eigenlijk valt het best mee... Ben niet echt een tv junk... Ook maak ik af en toe een kaartje of een scrappagina... Maar ik ben nog steeds beter in spullen verzamelen...

Rond 10 uur half 11 lig ik dan in m'n bed... En dan hoop ik dat ik snel in slaap val... Soms lees ik nog een boek in bed...

Nou dit was zo'n beetje m'n doordeweekse dag...

2 opmerkingen:

  1. Zo leuk om te lezen.Het leest ook zo 'makkelijk' weg.
    Je nieuwe bloglay-out is ook helemaal super.

    Harriët
    XXX

    PS:Mijn ideale supermarkt...koeling met kant-en-klare-maaltijden en dan de kassa.Lijk ik misschien toch wel een beetje op mijn neef.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mariëlle, deze manier van DD vind ik ook erg leuk. Hihi, het gaat goed met de liefde? Wat een gedoe met die jurken zeg, waar koop je zulke lange exemplaren? Veel succes met de rest van december, ik kom nog eens langs om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen